[NL]
SCAPES
De serie Scapes bestaat uit zowel textiele wandkleden en wandobjecten, als schilderijen met oliekrijt. De werken zijn ongedefinieerd en geabstraheerd, tegelijkertijd een gevoelsmatige link naar natuurpracht en dromerige taferelen.
Het concept van transitie staat in deze serie centraal: de overgang van texturen en structuren, en de visuele effecten die deze veranderingen als gevolg hebben. Net als in Lim A Po’s andere werk draait het bij deze serie ook om de gelaagdheid. Het is een spel van voortdurende op- en afbouw, waarbij vorm, beweging, lijnspel, detail en textuur essentieel zijn. Contrasterende materialen versmelten, en subtiele kleurenpaletten creëren harmonie.
Voor de schilderijen in deze serie gebruikt Lim A Po oliekrijt om hetzelfde lijnenspel te creëren als bij de draden in de wandkleden. Ook hier is er tijdens het proces een steeds herhalende opbouw en afbouw van vormen, kleuren en lijnen in haar zoektocht naar een harmonisch beeld. Het gevolg in deze schilderijen is een soort grafisch patroon. Lim A Po plaatst daadkrachtig verticale lijnen in vet oliekrijt over de compositie heen, net zoals de draden over het wandkleed vallen. Hoewel de streken van de oliekrijt in formeel opzicht directe en expressieve gestes zijn, hebben deze ook een bepaalde zachtheid. Ze zijn niet volledig gelijkmatig en dekkend en lopen niet kaarsrecht over het doek. Dit geeft het werk een levendige uitstraling, afstekend tegen de kleuren van de achtergrondvlakken die samen de abstracte compositie vormen.
[ENG]
SCAPES
The series Scapes consists of textile tapestries and wall objects, as well as paintings with oil crayon. The works are undefined and abstracted, with an emotional link to natural beauty and dreamy scenes at the same time.
Central to these works is the concept of transition: of textures and structures, and the visual effects that result from these changes. As in Lim A Po's other work, this series is about layering. The works play with continuous adding and removing, in which form, movement, line play, detail and texture are essential. Contrasting materials merge, and subtle colour palettes create harmony.
In the paintings of this series, Lim A Po uses oil crayons to create the same kind of lines as the threads in the tapestries. Here, too, there is an ever-repeating build-up and breakdown of shapes, colours, and lines during the process, in her search for a harmonious image. The result in these paintings is a kind of graphic pattern. Lim A Po vigorously places vertical lines in bold oil crayon over the composition, just as the threads fall over the tapestry. Although the strokes of the oil crayon are direct and expressive gestures, they also have a certain softness to them. They are not completely even and opaque, and do not run perfectly straight across the canvas. This gives the work a lively appearance, contrasting with the colours of the background surfaces that together form the abstract composition.